fredag 26 oktober 2007

Bangladesh

Att åka till Bangladesh ska vara lustfyllt och äventyrligt. Det är med dessa känslor jag vill att ni i s3g som åker till Bangladesh ska åka. Efter de två senaste veckornas turbolens i fråa vill jag bara klargöra det. Jag kan med ärlighet säga tt jag under förra veckan inte kände det som lustfyllt att åka men nu under denna vecka som gått har jag fått tillbaka tillräckligt med lust för att känna att jag är rättvis mot mig själv, min familj, mina kollegor och inte minst mot er elever för vars skull resan genomförs. Med detta vill jag bara säga att det ska bli väldigt roligt att åka till Bangladesh med er, något som jag sett framemot väldigt länge.

Under den senaste veckan där jag blev den som bekräftade att resan blev förkortad (när jag sa det trodde jag att ni redan visste) sedan gav min syn på saken, vilken jag också delgivit kollegorna, och sedan besvarat frågor om bl.a. planeringen har min mening bara varit att svar på frågorna ärligt och efter bästa förmåga. Det har absolut inte varit meningen att driva upp någon hetsk stämning mellan olika grupper och inte heller ringaakta några åsikter och känslor.

Nu återstår endast att önska er alla ett underbart höstlov, hoppas ni går ut och sparkar bland löven på marken. Det är det bästa med hösten.

Lev hårt!

Inga kommentarer: